שאטרסטוק

שאטרסטוק – כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים מנוי בשאטרסטוק

שאטרסטוק נחשב כיום למאגר התמונות המוביל בעולם עם מאות מיליוני תמונות הניתנות להורדה. ביגוד למאגרים טובים ואחרים נוספים, שאטרסטוק נמצאת בקטגוריית מאגרי התמונות לשימוש חופשי בתשלום. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של חבילות תמונות בהתאם הצורך, עם מנויים חודשיים או פר בנק הורדות. 

בפוסט זה נדבר על שאטרסטוק, נראה איך עובד שאטרסטוק, מה המנויים הזמינים והאם באמת כדאי לנו להשקיע כל כך הרבה כסף בתמונות. תהייה קריאה מהנה.

שאטרסטוק נחשבת בעיני רבים לפלטפורמת התמונות המובילה בעולם. עם למעלה מ-1,000,000 צלמים בשירות, 300,000,000 תמונות זמינות במאגר ולקוחות מ-150 מדינות, נראה כי שאטרסטוק הצליחה למצב את עצמה כגדולה בשוק. היא מאפשרת להוריד תמונות לשימוש חופשי במגוון גדלים, לבצע עריכות בסיביות מתוכה ואף השיקה מאגר וידאו משלה.

שאטרסטוק
שאטרסטוק

הבשורה שהביאה שאטרסטוק

תמונה אחת שווה אלף מילים, מי שלא שמע את זה לפחות פעם אחת. עולם השיווק הדיגיטלי הביא לצריכה גדולה ואינטנסיבית של תמונות. כל פוסט בבלוג, פייסבוק או רשת חברתית אחרת צריך להיות מלווה בתמונה. האלגוריתמים של אותם הפלטפורמות אף מקדמות יותר תוכנים עם תמונות. סרטונים ביוטיוב צריכים גם הם תמונה ראשית וזה עוד לפני שדיברנו על נושא הפרסום הדיגיטלי. 

הוויזואליה הוא ערך עליון בפרסום. אנו רוצים להעביר דרך התמונה חוויות, נחשוב או לעורר חשקים אצל קהל הצופים שלנו. מקובל בעולם הפרסום לעשות שימוש בצלמים עבור יצירת חומרים שיווקיים. הדבר מתאפשר כאשר מתקיימת הפקה גדולה בעל תקציב. אך מה לגבי קמפיינים ממומנים פשוטים שרצים בפייסבוק, הרי שאין שם הפקה ענק או תקציב גדול. כיצד אז נוכל לתת וויזואליה טובה משל המתחרים וליצור קמפיינים איכותיים. 

שאטרסטוק מביאה את הבשורה הזאת; תמונות איכותיות שתוספות את העין במחירים נגישים. עבור תקציבים מוגבלים מאוד קיימים מאגרי תמונות חינמיות הדורשים במקסימום אזכור לצלם התמונה. ישנם מאגרים שמאפשר שימוש חופשי ללא קרדיט כלל. אך כיוון שאלו חינמיים, רבים משתמשים בהם מה שמוזיל את התמונות שלעתים נראה כי כבר ראינו אותם. גם התמונות שהיו בולטות או שונות מעט הפכו למאוד פופולריות וזולות. כך למעשה נהפכה שאטרסטוק מאחד מהמאגרים הבודדים, בהם ניתן למצוא תמונות איכותיות, שלא נראו פעם רבות כבר. 

מדוע כדאי להשתמש בתמונות שאטרסטוק?

  1. תמונות ייחודיות – על מנת ליצור אפקט של יוקרה או מיוחדות באתר או קמפיין, כדאי להשתמש בתמונות שלא נראו במקומות אחרים. מלבד צילום עצמי של התמונות, לא קיים פתרון מוחלט לשימוש בתמונות ייחודיות שיוצגו רק באתר שלנו. שאטרסטוק נותן פתרון ביניים, שאינו צילום מקורי אלא שימוש בתמונות שלא נראו בכל מקום. גלישה בעמודים האחוריים של תוצאות החיפוש בשאטרסטוק יתנו לנו גיוון ותמונות שמעטים עשו בהם שימוש. העובדה שהתמונות בתשלום מצמצם את השימוש בתמונות, הרי שהורדתה של כל תמונה דורשת כסף או שווי כסף. 
  2. מגוון רחב – על פי האתר יש במאגרים של שאטרסטוק כ-300,000,000 תמונות מקוריות שצולמו על ידי צלמים והועלו לאתר. מדובר במגוון ענק של תמונות שיהיה קשה למצוא במקומות אחרים. לפעמים יהיה קשה למצוא תמונות איכותיות במאגרי תמונות חינמיים, ובמקרים כאלו שאטרסטוק יכול לחסוך זמן וכאב ראש בעלויות מינימליות. 
  3. תמונות ייחודיות – שאטרסטוק מציעה תמונות בנושאים שקשה למצוא באתרים אחרים. למשל תמונות הקשורים לחגים יהודיים, או אירועים לאומיים בישראל לעתים לא יופיעו במאגרים אחרים. שאטרסטוק עובדת עם לא מעט צלמים ישראלים המעלים את תמונותיהם לפלטפורמה ובכך יכולה להציע לנו מגוון רחב של תמונות רלוונטיות לנו הישראלים. במקרים של קמפיינים ספציפיים בהם אתם לא מוצאים אף תמונה, שאטרסטוק יכול להיות המקום היחיד בו תמצאו צילומים רלוונטיים. 
  4. יכולת עריכה – הפלטפורמה של שאטרסטוק מאפשרת לבצע עריכות קלות בתמונות טרם ההורדה. כך שבמקום להוריד את התמונה ולערוך אותה לאחר מכן, ניתן לבצע את השינויים בתוך הפלטפורמה טרם ההורדה. כמובן שלא מדובר במערכת מתקדמות כגון פוטושופ או תוכנות עריכה אחרות, אלא באפשרויות בסיסיות. דרך שאטרסטוק ניתן לשנות את גודל התמונה, לחתוך חלקים מסוימים ואף לסמן חלקים עיקריים בתמונה. 

כמה עולה שאטרסטוק?

עד כה דיברנו בהרחבה על שאטרסטוק. הבנו כמה מה היתרון של שימוש בשאטרסטוק על פני מתחרים והצגנו סיבות עיקריות לשימוש בה. הגיע הזמן להגיע לנושא העלויות, כמה עולה שאטרסטוק והאם זה משתלם? 

העלויות של שאטרסטוק נפרסות על פני שלוש חבילות עיקריות:

מחירון שאטרסטוק
  • On-Demand – חבילה במסגרתה משלמים על בנק של תמונות בהם ניתן להשתמש בכל שלב שנרצה. אנחנו לא מוגבלים בזמן ויכולים לרכוש תמונות באותו הרגע או שנה לאחר מכן. זהו החבילה היקרה ביותר מבחינת עלות תמונה והיא מתאימה לאנשים המעוניינים לרכוש מספר בודד של תמונות באופן חד פעמי. 
  • מנוי שאטרסטוק – עבור צרכנים יותר כבדים, סוכנויות פרסום, סוכנויות בניית אתרים או בעלי עסקים, מנוי עשוי להיות הפתרון הנכון לשימוש בשאטרסטוק. במקום לשלם פר תמונה, שאטרסטוק מציעה מגוון של מסלולים המאפשרים להוריד בין 10 ל-750 תמונות בחודש. בסוף החודש התמונות שלא נוצלו מתאפסות ומתבזבזות. ברוב המקרים החבילה הזאת תהייה זולה בלפחות חצי מלרכוש תמונות בודדות. רכישת חבילה שנתית תוזיל באופן משמעותי את כל העלויות בעיקר בחבילות הגדולות. 
  • מנוי משולב – המנוי המשולב מאפשר לבצע שילוב של תמונות וסרטונים. החבילה רלוונטית בעיקר למי שרוצה להוריד גם סרטונים ולא רק תמונות. 

לרכישת מנוי שאטרסטוק יש ללחוץ כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *