לינקדאין היא הרשת החברתית המובילה לחיפוש מידע על מעסיקים

בפוסט זה אציג את תוצאותיו של סקר, אשר בדק את השפעתן של הרשתות החברתיות על תהליכי מיתוג מעסיק. השאלה שנשאלת היא, כיצד שוקל מועמד החברות שונות בתהליך חיפוש העבודה. האם הפרופיל העסקי של החברה מהווה שיקול? או אולי אפילו הפרופילים של העובדים הנוכחיים בחברה?

הרי המידע הזמינים כיום באינטרנט, מאפשרים לרבים להגיע לכמעט כל פיסת מידע. חיפוש קצר בגוגל, יכול לתת לכל מועמד כלים רבים להבין מול מי יש לו עסק והאם הוא מעוניין לעבוד באותה החברה. בהקשר הזה, הפרופילים העסקיים של המעסיק או העובדים עצמן משחקים תפקיד חשוב בתהליך קבלת ההחלטה. בלינקדאין למשל, ניתן לצפות בפרופיל של כל העובדים שסימנו שהם עובדים במקום העבודה.  

כמות העובדים שסימנו שעובדים באותה החברה

מידע זה, יאפשר למועמד לעבור ולסקור את הפרופילים של אותם העובדים ולהבין את מסלולם המקצועי בתוך החברה ומחוצה לה. כך למשל ניתן לראות את זמן הישארותם של העובדים במקום העבודה. האם קודמו במהלך השנים או נשארו באותו המקום. כל אלו הם מרכיבים חשובים בבחירת מקום העבודה הבא ופיתוח הקריירה. 

כדי לשפוך אור על הנושא ולהגיע לתובנות, סקרו ב-Capitalize כ-1,200 אנשים על מנת להבין מנוקדת מבטם את האופן בו הם מחפשים מידע. 

בין ממצאיו המרכזיים של הסקר ניתן למצוא כי: 

  • 80% משתתפי הסקר מחפשים את הפרופיל של החברה או של עובדים נוכחיים בחברה בעת הגשת מועמדת או חיפוש עבודה. 
  • ·      60% מהעובדים הפוטנציאלים בודקים את המעסיק הפוטנציאלי בלינקדאין לפני שהם מגישים קו״ח.
  • הפלטפורמות המובילות בהם עובדים במחפשים מידע על החברה הן; לינקדאין (60%), Glassdoor (51%), פייסבוק (37%) וטוויטר (36%). 

ניתן להגיע לדו״ח המלא ולכל שאר המסקנות ביקשור הבא

קורות חיים לדוגמה באנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *