טרגוט בפייסבוק 2022 – לאן נעלמו כל תחומי העניין

קבוצות השיווק השונות רועשות לאחרונה, זאת לאחר שהתברר למנהלי קמפיינים ולבעלי עסקים כי אפשרויות טרגוט רבות נעלמו ממשק מנהל המודעות של פייסבוק. קמפיינים וסדרות מודעות שהיו רצות תחת תחומי עניין כבר לא יעבדו. עבור רבים שלא עקבו אחר העדכונים של פייסבוק היה מדובר בהפתעה, אם כי פייסבוק הודיעה על כך בעצמה ואף פרסמה הודעה מפורטת בנושא.

כבר תקופה שפייסבוק נוקטת בצעדים כדי ליישר קו עם תקנות הפרטיות. תקנות אלו אשר מטרתן להגן על פרטיותם של המשתמשים, הביאו את החברה לצמצם ולהסיר מגוון אפשרויות פילוח הנוגעות לתחומי עניין בעלי אופי בעייתי.  

פייסבוק הסבירה כי: ״החל מ-19 בינואר 2022, נסיר אפשרויות מיקוד מפורטות הקשורות לנושאים העשויים להיתפס כרגישים, כגון אפשרויות פילוח המתייחסות לגורמים, ארגונים או אישי ציבור הקשורים לבריאות, גזע, אתניות, השתייכות פוליטית, דת או נטייה מינית״.

כלומר, כבר לא תינתן האופציה למקד את המודעות שלנו סביב נושאים כמו ״יום הסוכרת העולמי״ או להשתמש בתחומי עניין הקשורים לנטייה מינית ואמונות פוליטיות. תחומי עניין כגון ״חגים יהודים״ יוסרו גם הם. חלק מתחומי העניין הפוליטיים רלוונטיים בעיקר למפרסמים בארה״ב, אשר עד לאחרונה היו יכולים לטרגט קהלים פוליטיים ספציפיים. 

פילוח על פי תחומי עניין פוליטיים בפייסבוק

על פי פייסבוק, סדרות מודעות העושות שימוש בתחומי העניין שהוסרו יוכלו להמשיך לרוץ עד ה-17 במרץ 2022. כך שכיום כבר לא ניתן ליצור קמפיינים חדשים אך ניתן להמשיך לרוץ עם הקיימים. 

אז מה השתנה בפייסבוק ולמה בוצע צמצום ביכולות הטרגוט של מפרסמים רבים?

חוקי הגנת המידע הצרכניים (GDPR) של האיחוד האירופי אשר נכנסו לתוקף ב-2018 מחמירים במדיניות הפרטיות של המשתמשים. נראה כי פייסבוק שבחרה במשך שנים להילחם כנגד החוק, התיישרה כעת עם חלק מהתקנות ומבצעת שינויים בהתאם לכך. על פי התקנות, פייסבוק לא יכולה למקד באופן חוקי קהלי יעד בהתבסס על אותם תחומי העניין ללא אישור מפורש המשתמשים.

ישנן עדיין דרכים לעקוף את ההגבלות האלו ולהמשיך להריץ קמפיינים בעלי אופי בעייתי בעזרת הפלטפורמה. אך הסרת תחומי העניין הספציפיים מבטיח שהחברה תעמוד בדרישות החוקיות ותימנע מעונשים אפשריים בגין הפרתן. 

הסרטון הסבר ל-GDPR

כיצד ניתן להתמודד עם זה? 

השאלה הנשאלת כעת היא כיצד ניתן להמשיך לפלח את אותם תחומי העניין ולהגיע לקהל היעד הרלוונטי כמו בעבר. ישנם מספר דרכים בהם נוכל להמשיך ולהגיע לאותו קהל היעד, הדבר יהיה קל יותר למפרסמים וותיקים שכבר מריצים קמפיינים וקשה יותר למפרסמים חדשים שמחפשים להקים קמפיין. 

מפרסמים וותיקים

במידה וישנם קמפיינים קיימים אל תפסיקו אותם, הם יוכלו להמשיך לרוץ תחת אותם תחומי העניין עד ה-17 במרץ 2022. לכן חשוב להמשיך להריץ את אותם הקמפיינים, לבנות קהלים מותאמים אישית וקהלים דומים על בסיס אותם פילוחים. ניתן להשתמש ב-Pixel המותקן בדף הנחיתה / אתר או בפילוח על פי מעורבות עם הדף / טופס. נראה כי פייסבוק ממשיכה לאפשר להגיע לאותם האנשים בעזרת קהלים דומים ומותאמים אישית, כך שזהו יכול להיות פתרון לא רע כדי לשמור על הביצועים.  

מפרסמים חדשים

עבור מפרסמים חדשים האתגר מעט קשה יותר אם כי לא בלתי אפשרי. במידה וסביב דף הפייסבוק קיימת אינטראקציה וכי לא מדובר בדף חדש, ניתן לבצע קהלים מבוססים על אנשים שסימנו ״אהבתי״ ולאנשים הדומים להם. שימו לב כי לא נקנו לייקים לעמוד, קהלי הקמפיין יהיו שגויים. 

כמו כן, יהיה צורך לעשות קמפיין דייג בפייסבוק. קמפיין דייג הינו קמפיין ללא פילוח ורחב מאוד שמטרתו לנסות ולדוג תוצאות באופן עיוור. המודעות של קמפיינים אלו צריכות להיות חיובית ומדויקת כך שכל אטרקציה עם המודעות תהייה חיובית ותבוצע על ידי קהל היעד שלנו. כך נקבל קהל שביצע אינטראקציה עם המודעות ולקהל שהגיע לדף הנחיתה. נוכל להשתמש בקהלי יעד אלו עבור שאר הקמפיינים ולהריץ קמפיינים Look aLike להגעה לאוכלוסיות דומות. 

כמו כן ניתן ליצור קהלי יעד מותאמים אישית על ידי העלאה של רשומות CRM לפייסבוק ולבנות קהלים על בסיס הצלבת מידע במערכת. 

אנו צפויים להמשיך ולראות התאמות מצד פייסבוק ולצמצום פילוחים. לכן כדאי להתארגן כבר מעכשיו על ידי שמירת דטא ובניית קהלים דומים ומותאמים אישית. כך נשמור על יציבות הקמפיינים שלנו לאורך זמן מבלי לדאוג מפעילויות ועדכונים שונים המבוצעים על ידי החברה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.